10.05.2024 / Biznes
Artykuł sponsorowany
Jak się reklamować skutecznie? W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja jest ogromna, reklama stała się niezbędnym elementem prowadzenia biznesu. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów i zbudować rozpoznawalność marki, firmy muszą stosować różnorodne strategie reklamowe. W tym artykule przedstawimy 15 skutecznych sposobów na reklamę, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych. Omówimy zalety i wady każdego z nich, aby pomóc Ci wybrać te, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom. Bez względu na to, jaką branżę reprezentujesz lub jaki masz budżet, z pewnością znajdziesz coś odpowiedniego – może to będzie odzież reklamowa, a może współpraca z małą influencerką? Przeczytaj!
Najlepsza strategia marketingowa zależy od takich czynników jak branża i grupa docelowa reklamy.
Współcześnie firma ma małe szanse na popularność, jeśli nie będzie się reklamować w Internecie. Na sieciowych formach reklamy muszą się skoncentrować zwłaszcza firmy, które potrzebują rozpoznawalności na dużą skalę, a potencjalni klienci są rozrzuceni po całym świecie. Będą to np. sklepy internetowe, sprzedaż rękodzieła, hotele i restauracje nastawione na turystów, świadczenie usług online, prowadzenie szkoleń.
Wiele małych przedsiębiorstw kieruje się jednak do lokalnej klienteli, więc musi dbać także o marketing tradycyjny, przebijający się do jej życia codziennego. Są to np. kameralne salony fryzjerskie, stacjonarne sklepy nastawione na mieszkańców osiedla, drobne usługi wykonywane stacjonarnie – to, o czym muszą wiedzieć lokalsi, a mała firma wręcz nie udźwignęłaby ogromnej popularności.
Pamiętaj jednak, że również małe firmy powinny nieco zainwestować w internetową reklamę, nastawioną na pozyskiwanie lokalnych klientów, bo dzisiaj w ten sposób dociera się praktycznie do każdego. Idealnym wyjściem dla większości firm będzie połączenie reklam internetowych z tradycyjnymi.
Wybierz spośród 15 metod tę, która najlepiej odpowiada Twojemu biznesowi.
Na pierwszy ogień weźmy reklamę tradycyjną – dzisiaj też może być skuteczna. Jeśli działasz lokalnie, tak dotrzesz do klienteli i zbudujesz wizerunek.
Noszenie odzieży reklamowej z logo firmy zwiększa rozpoznawalność marki i pomaga ludziom zapamiętać firmę. Ponadto spójny, estetyczny wygląd pracowników kreuje wizerunek poważnego przedsiębiorstwa. Profesjonalnie wykonane firmowe ubrania powinny znaleźć się w każdej firmie działającej stacjonarnie, niezależnie od branży. Ubrania z logo warto nosić przy każdej okazji, bo każdy przechodzień mijający osobę będącą żywym billboardem to potencjalny klient.
Jeżeli w okolicy działa regionalna telewizja czy stacja radiowa, warto skontaktować się z redakcją i wykupić reklamę w tych mediach. W ten sposób dotrzesz zwłaszcza do starszych klientów, którzy korzystają z mediów poza internetem. Lokalsi chcą wiedzieć, co dzieje się w rejonie, ale młodzi ludzie dowiadują się tego niemal wyłącznie z Sieci.
Plakatami rozwieszonymi na ulicy dotrzesz do każdego przechodnia. Muszą być estetycznie wykonane, rzucające się w oczy. Inwestycja w reklamę zewnętrzną okaże się wyjątkowo skuteczna, jeśli prowadzisz biznes typu wejdź teraz, skorzystaj teraz – np. lodziarnia.
W dzisiejszym cyfrowym świecie rozdawanie ulotek może wydawać się przestarzałą formą reklamy. Nadal jednak może to być skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, zwłaszcza dla firm całkowicie lokalnych.
Upewnij się, że Twoje ulotki zawierają jasną i zwięzłą ofertę. Zamieść na ulotkach swoje dane kontaktowe bądź adres lokalu. Rozdawaj je w miejscach, gdzie przebywa Twoja grupa docelowa.
Sponsorowanie lokalnych festynów, wydarzeń sportowych, kulturalnych i edukacyjnych, to metoda na pokazanie miejscowej społeczności swojego logo. Prezentując się jako sponsor wydarzenia, podbudujesz pozytywny wizerunek firmy. Utrwalając dobre skojarzenia ze swoją firmą, będziesz o krok przed konkurencją, która nie angażuje się w życie lokalsów.
Wydarzenie nie musi być powiązane z branżą, w której działasz – dzisiaj nie ma nic dziwnego w tym, że np. sklep ogrodniczy pomaga ufundować nagrody w międzyszkolnym konkursie artystycznym.
Reklama w Internecie daje największe możliwości. Każda firma, której zależy na poszerzaniu zasięgu i zdobywaniu klientów na ilość powinna wprowadzić przynajmniej kilka z wymienionych poniżej form promocji. Podobne działania są niezbędne, zwłaszcza gdy mowa o sklepie internetowym bądź zdalnych usługach.
Dla skutecznej reklamy internetowej nie obędzie się bez współpracy z agencją marketingową lub freelancerami. Samodzielna nauka marketingu internetowego to wyzwanie, któremu podoła mało który przedsiębiorca. Dobre wieści – współpraca z rzetelną agencją naprawdę się opłaca.
Absolutna podstawa firmowej działalności internetowej. Musi być zaprojektowana w sposób przyjazny dla użytkownika, zawierająca najważniejsze informacje i korzystną prezentację Twoich usług. Najlepiej powierzyć projekt i wykonanie strony specjalistom, by mieć gwarancję dopracowania w każdym calu.
Kolejna rzecz, z którą warto zwrócić się do specjalistów – SEO, czyli pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. W ramach optymalizacji SEO podejmuje się szereg internetowych działań, których końcowym efektem jest wyświetlanie Twojej strony wysoko w wynikach wyszukiwarki Google. Skuteczne pozycjonowanie wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia, ale w perspektywie miesięcy i lat inwestycja zwraca się z wielokrotną nawiązką.
Regularne publikowanie wartościowych treści na blogu pomaga firmie stać się rozpoznawalną w swojej branży i wykreować wizerunek specjalistów w swoim fachu. Autorzy bloga mogą dzielić się swoimi zawodowymi doświadczeniami i spostrzeżeniami, co czyni firmę bardziej ludzką i przystępną.
Pozycjonowanie bloga w wyszukiwarkach (SEO) i udostępnianie wpisów w mediach społecznościowych może sprawić, że treści firmy dotrą do szerszego grona odbiorców.
Czyli nic innego jak ogłoszenie na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, pokazujące się po wyszukaniu frazy ściśle powiązanej z Twoją działalnością. Google Ads nie ma geograficznych ograniczeń, a w kierowaniu reklam korzysta z nieskończenie wielkiej bazy danych o użytkownikach, by kampanie były jak najskuteczniejsze.
Lokalne firmy mogą wykorzystywać funkcje geolokalizacji Google Ads, aby kierować reklamy do osób znajdujących się w pobliżu. Jeśli np. prowadzisz usługi czyszczenia tapicerek we Włocławku, kiedy użytkownik wpisze w Google frazę czyszczenie tapicerek Włocławek, na pierwszym miejscu pokaże mu się strona Twojej firmy.
Załóż dla swojej firmy profile na Facebooku i Instagramie. Jeśli potrafisz kręcić filmy, przydatny będzie też kanał YouTube i TikTok. Social media pomagają w budowaniu wizerunku bez ograniczeń geograficznych.
Jak się reklamować z wykorzystaniem mediów społecznościowych, by efekt był jak najszybszy?
Po założeniu profili społecznościowych zyskasz dostęp do kampanii reklamowych. Kampanie w mediach społecznościowych działają (bardzo upraszczając!) podobnie do Google Ads – też można je kierować do lokalnej i ogólnokrajowej klienteli, też korzystają z miliardów danych o użytkownikach.
Współpraca z influencerami jest dostępna dla każdego. Nie muszą to być milionowi influencerzy, którzy za pokazanie produktu żądają pięciocyfrowych kwot!
W marketingu małych firm sprawdzają się współprace z równie małymi influencerami, chętnie zgadzającymi się na wymiany barterowe. Poszukaj influencerów w jakikolwiek sposób powiązanych z profilem Twojej działalności, mających wokół siebie aktywną społeczność i napisz do nich prywatne wiadomości.
Facebook stoi grupami tematycznymi. Koniecznie dołącz z firmowego profilu do grup powiązanych z Twoją działalnością i udzielaj się pod postami jako specjalista. To kolejny sposób na zwiększenie rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów, zainteresowanych tematem, w którym działasz. Ponadto dokładasz cegiełkę do wizerunku eksperta, od razu zyskując zaufanie.
Załóż w Google wizytówkę swojej firmy i zachęcaj wszystkich klientów do zostawiania pozytywnej opinii. Umieść wpisy także w internetowych katalogach firm – są ich dziesiątki, a podawanie w takich miejscach linku do strony pomaga w pozycjonowaniu.
Jak reklamować swoją firmę na popularnych portalach, odwiedzanych przez tysiące osób każdego dnia? Oczywiście przez artykuły sponsorowane. Publikuj wartościowe artykuły na portale o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym, a pomiędzy atrakcyjną treścią wpleć marketingową informację o swojej firmie.
W zależności od popularności portalu publikacja artykułu z marketingowym przekazem może kosztować od kilkudziesięciu, do nawet kilku tysięcy złotych. Możliwość publikacji artykułu sponsorowanego daje niemal każdy portal.
Poznałeś najważniejsze, skuteczne sposoby na to, jak się reklamować. W zależności od tego, do jakich klientów chcesz dotrzeć i ilu ma ich być, zdecyduj tradycyjnych oraz internetowych metodach promocji. Najskuteczniejszym wyjściem może się okazać połączenie metod marketingowych z obu światów.
Masz punkt stacjonarny? Konieczna jest odzież reklamowa. Twoja firma potrzebuje sympatii lokalsów i pozytywnych skojarzeń? Zostań sponsorem festynu, konkursu czy lokalnej drużyny sportowej. Kierujesz się do przejezdnych turystów? Przyda się kampania Google Ads ustawiona na odbiorców w najbliższej okolicy. Chcesz zbudować markę, która uchodzi za ekspercką na skalę całego kraju? Inwestuj w pozycjonowanie SEO i specjalistyczne treści na blogu firmowym. Każda firma może stosować skuteczną reklamę – jak widzisz, możliwości jest co niemiara!
10.12.2024 RTV i AGD
Frytkownica beztłuszczowa, jak sama nazwa wskazuje, świetnie sprawdza się do przygotowania chrupiących frytek. Musisz jednak wiedzieć, że to urządzenie ma zdecydowanie szersze zastosowanie. Z jego pomocą możesz upiec czy ugotować wiele innych pysznych dań. Jakich? Co można zrobić we frytkownicy […]
Czytaj dalej03.12.2024 Wnętrza
01.12.2024 Moda
29.11.2024 Biznes
26.11.2024 Biznes
13.09.2024 Biznes
05.09.2024 Biznes