odzież reklamowa - koszulka z nadrukiem na piersi

19.03.2024 / Moda

Czym najbardziej opłaca się znakować odzież reklamową?

Ubrania reklamowe to dziś ważny element kampanii marketingowych wielu firm. Są bowiem idealnym sposobem na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie rozpoznawalności stosunkowo niewielkim kosztem. By był on jeszcze mniejszy, trzeba wybrać odpowiednią metodę znakowania odzieży reklamowej. Która będzie optymalna i od czego powinien zależeć jej wybór?

Odzież reklamowa w dużych nakładach – najbardziej opłacalne metody

Ubrania reklamowe najczęściej znakuje się logotypem przedsiębiorstwa, często również jego nazwą. Jeśli zamierzasz zamówić sporo takich samych ubrań – nawet gdy mowa o setkach czy tysiącach sztuk – zdecyduj się na jedną z poniższych metod.

  • haft komputerowy,
  • sitodruk,
  • termotransfer.

Każda ma nieco odmienne zalety, ale wszystkie łączy jedno – koszt pojedynczej sztuki maleje przy dużych zamówieniach. Im więcej ubrań do znakowania, tym każde z nich jest tańsze.

Haft komputerowy

Haftowane wzory na odzieży reklamowej to świetny wybór wówczas, gdy chcesz uzyskać eleganckie i trwałe znakowanie. Haft komputerowy dodaje ubraniom prestiżu. Przede wszystkim jednak wzory z nici, wykonywane przez komputerowe hafciarki, są odporne na ścieranie i wysokie temperatury. To metoda opłacalna już od 30 sztuk. Nie nadaje się jednak dla logotypów z dużym stopniem skomplikowania. Kolor można dobrać z palety nici, wśród których znajdują się też metalizowane czy neonowe.

Sitodruk

Sitodruk pozwala na drukowanie na ubraniach reklamowych wzorów z kilku kolorów. Podobnie jak haft komputerowy, należy do bardzo trwałych metod znakowania – grafika powinna wytrzymać bez szwanku co najmniej 100 prań. Sitodruk wykonywany w prasie poradzi sobie też z bardziej skomplikowanymi logotypami. Nadruków nie można jednak prasować. To metoda opłacalna już od 20 sztuk.

Termotransfer

Metoda zbliżona do sitodruku. Wzór na odzież reklamową nanosi się nim jednak pośrednio – najpierw powstaje na specjalnej kalce, potem odciska się go w prasie. Bardzo dobrze nadaje się do znakowania elementów odzieży reklamowej, które trudno oznaczyć w inny sposób. Można nim znakować wszelkie powierzchnie oprócz polaru. Trwałość metody jest określana na 100 sztuk, opłaca się ją wykonywać już od 20 egzemplarzy.

Jak znakować ubrania reklamowe zamawiane w niewielkich partiach?

Jeżeli stawiasz na zróżnicowane ubrania reklamowe i zamawiasz tylko kilka sztuk znakowanych ubrań – na przykład koszulek, czapek z daszkiem czy bluz – bardziej opłacalne będą inne metody.

Przede wszystkim rozważ folie flex i flock. Ta metoda polega na wycinaniu wzorów z folii i “wtapianiu” ich w powierzchnię materiału. W ten sposób można znakować nawet polary. Nadruki wytrzymają nawet 400 prań, a metoda jest opłacalna już dla kilku sztuk. Nie można jednak przesadzać ze skomplikowaniem nadruków.

Jeśli interesuje Cię tylko pojedyncza sztuka znakowanej odzieży, możesz postawić na sublimację. To niezwykle trwała metoda, w której barwnik wnika w tkaninę. Szkopuł w tym, że nadaje się wyłącznie do znakowania ubrań z jasnego poliestru. Ubrania znakowane sublimacją, foliami, sitodrukiem i innymi metodami zamówisz na https://sklep-logos.pl.

Podsumowanie: czym znakować odzież reklamową, by inwestycja się opłaciła?

Kiedy decydujesz się na zamówienie odzieży reklamowej, warto dobrać metodę znakowania tak, by inwestycja była jak najbardziej opłacalna. Kiedy zamawiasz duże nakłady ubrań, wybierz haft komputerowy, sitodruk lub termotransfer. Gdy potrzebne są Ci tylko niewielkie partie odzieży, postaw na folie flock i flex lub sublimację. Pamiętaj, że istotny jest też stopień skomplikowania logotypu.

Mogą Cię zainteresować