najlepsza książka o marketingu to ta, która pomoże Ci więcej zarabiać

02.02.2024 / Uroda

Najlepsza książka o marketingu. Top 10 pozycji

Marketing to branża, która wymaga kompleksowego podejścia do pracy. Mogą je zapewnić książki o marketingu. W gąszczu pozycji dostępnych na rynku wydawniczym można się jednak pogubić. Jaka jest więc najlepsza książka o marketingu? Wybraliśmy top 10 pozycji, które dotykają różnych obszarów marketingu i powinny się znaleźć na półce każdego specjalisty w tej dziedzinie. To także tytuły, które pomogą niejednemu przedsiębiorcy.

Najlepsza książka o marketingu. Ranking top 10 pozycji

W rankingu skupiamy się na książkach, w których znajdziesz praktyczne porady i narzędzia przydatne do codziennej pracy w marketingu. Przedstawiamy tytuły polskich autorów, którzy odnieśli sukces na rodzimym rynku, a także uznane na całym świecie marketingowe “biblie”, które definiują horyzonty zachodnich specjalistów.

1 “Sprzedawaj JESZCZE więcej” – Marcin Osman, Kamila Kruk

Czy to najlepsza książka o marketingu na polskim rynku? “Sprzedawaj jeszcze więcej” to kontynuacja wcześniejszej książki Marcina Osmana i Kamili Kruk, w której przedstawili zestaw sprawdzonych strategii i narzędzi marketingowych. Zgodnie z tytułem w tej wersji znajdziesz jeszcze więcej takich propozycji.

Podstawą książki Osmana i Kruk jest filozofia “czytaj i działaj”. Zgodnie z nią wszystkie przedstawione strategie i pomysły są od razu gotowe do wdrożenia. Przydadzą się na wielu polach – przy rozkręcaniu biznesu, promocji produktów w internecie czy rozwoju firmy w mediach społecznościowych.

To autorskie strategie Marcina Osmana, dzięki którym on i jego wydawnictwo – OSMPower.pl – wygenerowali niemal 5 milionów sprzedaży. Drugiej takiej pozycji na polskim rynku nie ma.

2 “Magnetyczny Marketing” – Dan S. Kennedy

Ta pozycja to przykład książki o marketingu, która może zupełnie przemodelować Twoje podejście do działań w tym obszarze. Dan S. Kennedy przekonuje bowiem, że wcale nie trzeba uganiać się za klientami. Jeśli zmienisz swoje podejście, możesz zacząć ich przyciągać – jak wspomniany w tytule magnes.

Autor definiuje trójkąt magnetycznego marketingu, podpowiadając, jak prowadzić działania, które odmienią Twój biznes. Z poradami z tej książki zaczniesz prowadzić go na własnych zasadach. Są adresowane nie tylko do pracowników z działu marketingu, ale także do przedsiębiorców, sprzedawców i liderów zespołów w różnych firmach.

Kim jest sam Kennedy? To multimilioner, który majątku dorobił się jako doradca strategiczny, trener biznesu i konsultant. Napisał ponad 20 książek o biznesie, a ta o marketingu jest jednym z jego bestsellerów.

3 “Perswazja w Social Media, czyli jak sprzedawać tam, gdzie inni zdobywają tylko lajki” – Mirosław Skwarek

Rola mediów społecznościowych we współczesnym marketingu jest tak duża, że postanowiliśmy umieścić tę pozycję na podium naszego zestawienia. To najlepsza książka o marketingu dla wszystkich, którzy chcą zmienić sposób swojej bezpośredniej komunikacji z klientem na skuteczniejszy.

Po tej lekturze przestaniesz bezmyślnie wrzucać na Facebooka kolejne posty. Zaczniesz używać sprawdzonych technik, które przełożą się na sprzedaż lub inne efekty, których oczekujesz po mediach społecznościowych. Mirosław Skwarek w swojej książce głęboko sięga do wiedzy o psychologii człowieka – dlatego prezentowane przez niego metody są tak skuteczne.

W jego książce znajdziesz 101 perswazyjnych sposobów na poprawę sprzedaży w social media. To potężna dawka marketingowej wiedzy.

4 “To jest marketing!” – Seth Godin

Seth Godin to jeden z największych marketingowych guru. Jego książki przetłumaczono na aż 38 języków, znalazł się w Marketingowej Galerii Sław. “To jest marketing!” to jego najbardziej znana książka, uznawana za prawdziwą biblię w tej dziedzinie.

Znajdziesz w niej jasne potwierdzenie prawdy, jakiej Godin broni od lat. Według niej celem marketingu nie jest rozwiązywanie problemów firmy – ma być on natomiast antidotum na kłopoty konsumentów. By tak się stało, działania marketingowe nie mogą więc bombardować klienta informacjami lub nękać go mailami. Powinny natomiast skupiać się na budowaniu więzi emocjonalnej między nim a firmą.

Dzięki tej książce zmienisz sposób, w jaki przedstawiasz swoje produkty i usługi. Godin prezentuje sposoby na zdobywanie zaufania klientów, ale jednocześnie przyjąć ich narrację. “To jest marketing!” da Ci zestaw narzędzi, które powinny szybko poprawić efekty Twoich działań marketingowych. Warto z nich skorzystać.

5 “Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” – Artur Jabłoński

Niewiele pozycji na rynku wydawniczym zawiera tak dużo praktycznych porad, co praca Artura Jabłońskiego. Mimo że dotyczy wąskiego wycinka marketingowej panoramy, przyda się właściwie każdemu przedsiębiorcy. Facebook i Instagram są dziś bowiem potężnymi platformami sprzedażowymi, na których trudno zaistnieć bez dobrze prowadzonych działań reklamowych.

To z pewnością najlepsza książka o marketingu w tym obszarze dopasowana do realiów polskiego rynku. Jak wspomnieliśmy, jest pełna praktycznych informacji. Artur Jabłoński krok po kroku pokazuje bowiem, jakie rodzaje reklam w mediach społecznościowych przynoszą najlepsze efekty, jak dopasować grupę odbiorców czy też jaki cel kampanii warto ustawić.

Autor jasno tłumaczy też, jakie czynniki wpływają na cenę reklam. Bazując na własnym wieloletnim doświadczeniu, podpowie też, jak przygotowywać grafiki i teksty do reklam na Facebooku. Ta książka przyda się zarówno tym, którzy dopiero zaczynają przygodę z reklamami w największych social media, jak i tymi, którzy działają w nich od lat, ale chcą wznieść swoje kampanie na wyższy poziom.

książki o marketingu i biznesie mogą odmienić Twoją firmę

6 “Zamknij się i słuchaj!” – Tilman Fertitta

Kiedy porad na temat marketingu i biznesu udziela multimiliarder, zawsze warto posłuchać. Dlatego właśnie umieszczamy tę książkę wśród 10 najlepszych pozycji. Jej autor, Tilman Fertitta, to dziś najbogatszy restaurator na świecie. Stworzył prawdziwe imperium na restauracyjnym rynku, choć rozpoczynał od prowadzenia jednego lokalu.

W swojej książce przedstawia metody, które pomogły mu w osiągnięciu jego obecnego statusu. Dużą wagę przykłada do marketingu. Jego ważnym elementem może być… gościnność. Myślisz, że dotyczy to wyłącznie restauracji i podobnych lokali? Po lekturze tej książki przekonasz się, że się mylisz.

Fertitta nauczy Cię też słuchać innych i wyciągać z tego wnioski, które w przyszłości pozwolą ci przewodzić ludziom. Do tego wskaże Ci okazje do rozwoju biznesu, których na co dzień nie dostrzegasz. Jeśli je uchwycisz, może to być milowy krok dla Twojego przedsiębiorstwa. Czy to najlepsza książka o marketingu napisana przez restauratora? Zdecydowanie tak!

7 “E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda” – Artur Dąbrowski, Filip Kłodawski

Kolejny praktyczny podręcznik dotyczący konkretnej gałęzi marketingu, który w przejrzysty sposób przygotowali polscy autorzy. Artur Dąbrowski i Filip Kłodawski mailingiem zajmują się od lat i wiedzą, o czym piszą – to widać od pierwszych kart tej książki.

Dzięki ich poradom przygotowywane przez Ciebie newslettery czy maile do klientów zaczną zarabiać. Nie będą to już tylko suche komunikaty, które większości odbiorców w ogóle nie będą obchodzić. Zgodnie z tym, o czym przekonują autorzy, e-mail marketing można skutecznie wykorzystać do celów:

  • sprzedażowych,
  • informacyjnych,
  • edukacyjnych,
  • budowania lojalności klientów.

“E-mail marketing oswojony…” to książka, która pokaże Ci, jak korzystać z narzędzi z tego obszaru marketingu. Krok po kroku wskaże, w jaki sposób pisać i rozsyłać maile marketingowe. To bezcenna wiedza, której nie znajdziesz w żadnym innym miejscu.

8 “W market[r]ingu” – Gary Vaynerchuk

Wracamy do mediów społecznościowych. Jeśli chcesz się w nich odnaleźć, warto poznać spojrzenie Gary’ego Vaynerchuka. To popularny mówca i propagator biznesu, ale również szef agencji reklamowej i firmy medialnej. Jego biznesy najpewniej by się nie udały, gdyby nie aktywna i skuteczna działalność w mediach społecznościowych.

Vaynerchuk porównuje je do boksu, a cała przestrzeń, w której funkcjonują, do ringu. Jak się na nim odnaleźć? Autor przedstawia pięć ważnych lekcji. Dowiesz się z nich, że kluczem w kontaktach z klientem jest to, że musi Ci zależeć. Poznasz metody budowania marki osobistej, przekonasz się też, że biznes to maraton, a każda marka z czasem dojrzewa.

Do praktycznych informacji związanych z mediami społecznościowymi z tej książki należy dodać jeszcze opis środków komunikacji z klientem czy techniki budowania przekazu przyciągającego odbiorców. Dzięki tym wskazówkom znacznie lepiej odnajdziesz się “W market[r]ingu” social mediów.

9 “Biblia e-biznesu 3.0” – red. Maciej Dutko

To książka, która kompleksowo podchodzi do wszystkich aspektów związanych z biznesem w internecie. Jej pokaźną część zajmują kwestie związane z marketingiem, bez którego jakikolwiek sukces w e-commerce jest obecnie właściwie niemożliwy.

Pierwsze wydanie “Biblii e-biznesu” przygotowano w 2013 r., a cały nakład rozszedł się w 12 dni. Dziś możesz sięgnąć po trzecie, rozbudowane wydanie, w którym znalazły się teksty i analizy 83 autorów – specjalistów w różnych dziedzinach, także marketingu. Mierzą się z poważnym problemem, zgodnie bowiem przyznają, że dziś marketing staje się coraz trudniejszy i droższy.

W tej książce znajdziesz więc zaktualizowane informacje o tym, które metody marketingowe dają obecnie najlepsze efekty. Dowiesz się, czym jest growth hacking marketing, a także jak prowadzić wideomarketing czy telemarketing. Znajdziesz tu sporo informacji o działaniach w mediach społecznościowych, przeczytasz porady na temat tworzenia webinarów, podcastów czy “lajwów”. To książka napakowana praktycznymi informacjami na czasie.

10 “Model StoryBrand” – Donald Miller

To książka, który nauczy Cię odpowiednio dobierać słowa. Dzięki temu zbudujesz przekaz o swojej marce we właściwy sposób – będziesz mówić o niej klientowi prosto i skutecznie. Kluczem jest bowiem takie przedstawienie firmy, produktów czy usług, by klient zrozumiał, jakie korzyści będzie mieć po skorzystaniu z Twojej propozycji.

Donald Miller przekonuje, że dobrze dobrane słowa pozwolą Ci lepiej wykorzystać budżet przeznaczony na działania marketingowe. Dzięki niemu poznasz siedem uniwersalnych elementów opowieści, które przemawiają do odbiorców. Praktyczne narzędzia, jakie przygotował autor, pokazują, w jaki sposób upraszczać przekaz i zachęcać klientów do działania. To także konkrety dotyczące sposobów tworzenia treści do różnych kanałów komunikacji – od mediów społecznościowych do folderów reklamowych.

“Model StoryBrand” to pozycja, która może na zawsze odmienić to, jak mówisz o swojej marce, ale również o sobie. Słowami da się malować i sprzedawać – po tej lekturze Ty też w to uwierzysz.

Podsumowanie. Jaka jest najlepsza książka o marketingu? Wybierz 1 z 10 tytułów

Jeśli zastanawiasz się, jaka jest najlepsza książka o marketingu, odpowiedź kryje się najpewniej wśród poniższych tytułów:

  • “Sprzedawaj JESZCZE więcej” – Marcin Osman, Kamila Kruk,
  • “Magnetyczny Marketing” – Dan S. Kennedy,
  • “Perswazja w Social Media, czyli jak sprzedawać tam, gdzie inni zdobywają tylko lajki” – Mirosław Skwarek,
  • “To jest marketing!” – Seth Godin,
  • “Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” – Artur Jabłoński,
  • “Zamknij się i słuchaj!” – Tilman Fertitta,
  • “E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda” – Artur Dąbrowski, Filip Kłodawski,
  • “W market[r]ingu” – Gary Vaynerchuk,
  • “Biblia e-biznesu 3.0” – red. Maciej Dutko,
  • “Model StoryBrand” – Donald Miller.

W każdej z tych pozycji znajdziesz wskazówki i porady, które pomogą Ci usprawnić działania marketingowe. Niektóre dotyczą konkretnego obszaru, inne mogą zupełnie odmienić Twój sposób postrzegania marketingowych relacji z klientem. Najlepiej przeczytaj wszystkie powyższe propozycje, a dowiesz się o marketingu niemal wszystkiego.

Mogą Cię zainteresować