mężczyzna pracuje, a polar z nadrukiem własnym chroni go przed chłodem

11.01.2024 / Moda

Polar z nadrukiem własnym dla firmy – o czym pamiętać przy zamówieniu?

Polary z logo firmy to już nieodłączny element wyposażenia pracowników w wielu branżach. Z jednej strony jest to bowiem ubranie niezwykle uniwersalne, które sprawdza się niemal przez cały rok. Z drugiej stanowi bardzo dobrą powierzchnię na reklamę, która może zwiększyć rozpoznawalność firmy. Logo na ubraniu to także bardziej profesjonalny wizerunek pracowników, a co za tym idzie całego przedsiębiorstwa. Zanim jednak zamówisz polar z nadrukiem własnym, powinieneś nieco poznać ten rynek i kryteria, które pomagają złożyć właściwe zamówienie.

Polar z nadrukiem własnym czy z haftem?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że umieszczenie na polarze logo czy innych znaków nie jest wcale takie łatwe. Polar jest bowiem niezbyt wdzięcznym materiałem do znakowania. Tylko nieliczne metody zdobienia sobie z nim poradzą, ale i tak masz przed sobą wybór.

Jeśli interesuje Cię polar z nadrukiem własnym, w pierwszej kolejności powinieneś postawić na folię flock. To metoda, którą znakuje się ubrania w sposób podobny do termotransferu. Wzory wycinane z folii zespala się z dzianiną za pomocą wysokiej temperatury i nacisku w specjalnej prasie.

Wzór wykonany z folii flock ma aksamitną powierzchnię i będzie nieco wypukły. Jego struktura znakomicie wpisuje się w charakter polarowej dzianiny.

Jedyną możliwą alternatywą, która pozwoli stworzyć polar z nadrukiem własnym, jest “siostrzana” technika dla flock, czyli folia flex. Daje możliwość uzyskania oryginalnych efektów, na przykład nadruków neonowych.

Nie musisz jednak stawiać na polary z nadrukiem – możesz zdecydować się na polar z haftem komputerowym. W tym przypadku technika jest nieco inna, grafikę czy napis wyszywają komputerowe hafciarki. Efektem jest wypukły wzór o świetnej wytrzymałości, właściwie nie do zdarcia. Przy tym wygląda bardzo elegancko.

Inna opcja znakowania polarów to naszywki. Są nimi przygotowane już wcześniej wzory wydrukowane na osobnych kawałkach materiału dowolną techniką, a potem tylko przyszywane do polaru.

Co umieścić na polarze dla firmy?

Z wyborem techniki znakowania wiąże się też inna kwestia. Co zamierzasz umieścić na polarze? Najpopularniejszym rozwiązaniem dla firm jest umieszczenie na nim logo przedsiębiorstwa. Często dodatkowo warto wzmocnić przekaz nazwą firmy, zwłaszcza jeśli logo nie jest zbyt charakterystyczne.

Jeśli logo jest w miarę proste i nie ma na nim bardzo małych elementów, sprawa jest otwarta: możesz skorzystać z haftu komputerowego i obu rodzajów folii. Żadna z tych technik nie poradzi sobie jednak z odwzorowaniem bardzo małych elementów. Wówczas jedynym możliwym rozwiązaniem jest przygotowanie naszywki inną techniką – na przykład drukiem cyfrowym lub sitodrukiem – i przyszycie jej do polaru.

Jaki nakład polarów z nadrukiem będzie najbardziej opłacalny?

Polary firmowe mogą pełnić różne funkcje. Noszą je pracownicy, ale część bywa rozdawana klientom – aktualnym i potencjalnym. W związku z tym możesz potrzebować różnych nakładów ubrań.

Jeśli potrzebujesz dużej liczby znakowanych polarów, idealnie będzie wybrać znakowanie haftem komputerowym. W tym przypadku cena za sztukę spada bowiem wraz ze wzrostem nakładu. Z kolei folie flock i flex są opłacalne już od niewielkich nakładów. W ten sposób można zamówić nawet kilka sztuk, a polar z nadrukiem własnym nie będzie przesadnie drogi.

Jaka powinna być gramatura polaru dla firmy?

Sporo miejsca poświęciliśmy na omawianie tego, co przy zamawianiu polarów jest ważne dla firmy. Czas więc na to, by zatrzymać się chwilę również nad potrzebami pracowników. Z ich punktu widzenia, co oczywiste, kluczowy będzie dobrze dobrany rozmiar. Ale do tego istotna będzie też gramatura materiału.

Najpopularniejsze polary to te o gramaturze między 200 a 300 g/m2. Górna wartość to już polary bardzo wytrzymałe, mięsiste, dobre zwłaszcza na chłodniejsze dni. Będą odpowiednie dla pracowników, którzy dużo czasu spędzają na zewnątrz. Dla tych, którzy pracują we wnętrzach lub używają polarów latem, wystarczyć powinien mikropolar, czyli polar o gramaturze 100 g/m2.

Podsumowanie: jak zamówić dobry polar z nadrukiem własnym dla firmy?

By zamówić dobry polar z nadrukiem własnym dla firmy, musisz przede wszystkim znać charakterystykę poszczególnych metod znakowania. Nadruk na ubrania nie jest bowiem jedyną opcją – możesz zdecydować się też na popularny haft komputerowy lub naszywki. Możliwości konkretnej techniki pozwolą dopasować ją do charakteru znakowania, a także nakładu zamawianych ubrań. Z punktu widzenia wygody pracowników bardzo istotna jest też odpowiednio dobrana gramatura materiału.

Mogą Cię zainteresować